: startujemy : : nocna kuchnia : : multi-medialnie : : coctail towarzyski :

: newsy : : kontakt : : konkursy :

puby restauracje
kawiarnie kluby
pizzerie kawalerskie
dyskoteki bary
hotele online

www.nocnygdansk.pl/lokale.php?nrlok=106

Strefa Reklamy:




25-04-2006 | Wakacyjnej sylwetki ciąg dalszy

Tym razem postaram Wam się opisać na jakie fazy dzieli się wspomniana już dieta South Beach i na czym one dokładnie polegają. Bardzo ważne jest żeby postępować dokładnie z zaleceniami tej diety, ponieważ w przeciwnym razie możemy nie osiągnąć zamierzonych rezultatów a przecież najważniejsze w diecie jest to, żeby widzieć jej skutki:).

ETAP PIERWSZY - jemy inaczej i tracimy zbędne kilogramy

Trwa 2 tygodnie. Jest najtrudniejszy, bo organizm musi się przyzwyczaić do nowego (często znacznie różniącego się od obecnego) sposobu odżywiania. Zdarza się, że chęć na ulubione produkty jest trudna do pokonania. Na talerzu powinno się teraz znaleźć dużo białka, ale mało węglowodanów. Zjadamy trzy główne posiłki i dwie przekąski. Komponujemy je sama - nie liczysz kalorii ani nie ważymy produktów. Podczas tej fazy można schudnąc 5- 6.5 kg. w zależności od wagi wyjściowej.14 dni bez cukru i mąki normuje produkcję insuliny. Dzięki temu maleje ochota na słodycze. Po 2 tygodniach powinno się ważyć kilka kilogramów mniej i mieć płaski brzuch.

W każdej z faz mamy podane produkty, które możemy spożywać i te, których podczas tej danej fazy nie wolno nam jeść. Faza 1 jest fazą najbardziej rygorystyczną, chociaż jak same zobaczycie wcale nie jest tak źle;).

PRODUKTY WSKAZANE:

Wołowina: chude części, jak polędwica lub górna część udźca.
Drób (bez skóry): mięso z piersi kurczaka lub indyka, szynka z indyka.
Ryby i owoce morza: wszystkie gatunki ryb oraz skorupiaków.
Wieprzowina: tylko chuda - gotowana szynka, polędwica.
Cielęcina: zraz, kotlet cielęcy z kością (np. z combra), górna część udźca.
Sery: (bez tłuszczu lub z obniżoną jego zawartością) cheddar, twaróg (1-2 procentowy albo odtłuszczony), feta, mozzarella, parmezan.
Produkty mleczne: mleko (0 - 1%), chude mleko sojowe (do 4 gramów tłuszczu na porcję), maślankę (0 - 1%), jogurt naturalny ( 0 -1%) -
nalezy ograniczyć do 2 porcji dziennie.
Orzechy: orzeszki ziemne (20 szt.), pekanowe (15), pistacjowe (30), masło orzechowe (łyżeczka).
Jaja: całe jaja bez ograniczeń (chyba, że są przeciwwskazania lekarskie).
Tofu: miękkie, niskokaloryczne gatunki o obniżonej zawartości tłuszczu.
Warzywa: karczochy, szparagi, brokuły, kapusta, kalafior, seler, jarmuż, ogórki, oberżyna, cukinia, sałata, grzyby (wszystkie gatunki), szpinak, kiełki lucerny, papryka, cebula, pomidory.
Rośliny strączkowe: różne rodzaje fasoli (również szparagowa), groch, soczewica, soja.
Tłuszcze: olej rzepakowy oraz oliwa z oliwek.

PRODUKTY ZAKAZANE:

Warzywa: buraki, marchew, kukurydza, ziemniaki.
Owoce: wszelkie owoce i soki.
Produkty bogate w skrobię: wszystkie gatunki pieczywa, maca, płatki wszelakiego rodzaju , owsianka, ryż, makarony, ciastka.
Inne: wszelkie alkohole, w tym także piwo i wino, nawet w małych ilościach.
mleko, maslanka, jogurt, itp

ETAP DRUGI – wzbogacamy nasze  menu, a waga nadal spada

Same ustalamy  jak długo potrwa - najlepiej do uzyskania wymarzonej wagi. Kilogramy będziemy teraz tracić nieco wolniej, powinnyśmy jednak swój codzienny jadłospis wzbogacić o nowe produkty.Zaczynając trzeci tydzień diety, można już pozwolić sobie na trochę niektórych węglowodanów: jakiś owoc, nieco płatków, kromkę chleba. Trzeba jednak zwracać baczną uwagę na to, jak wpływają one na organizm. Celem tego etapu jest stopniowy powrót do zwiększonego spożycia węglowodanów przy dalszej utracie wagi. Jeśli zatem uda  się dorzucać to i owo do jadłospisu i wciąż chudnąć, cel zostanie osiągnięty.

STOPNIOWO DO DIETY WPROWADZAMY:

Owoce: jabłka, morele (suszone i świeże), borówki, melon (najlepiej kantalupa), wiśnie, grejpfruty, winogrona, kiwi, mango, pomarańcze,brzoskwinie, gruszki, śliwki, truskawki.
Produkty mleczne: chude mleko sojowe, jogurt owocowy albo naturalny(odtłuszczony lub o obniżonej zawartości tłuszczu).
Produkty zawierające skrobię: chleb (wieloziarnisty, z otrębami,owsiany, żytni, razowy), chleb pita z mąki razowej, babeczki zotrębami (bez cukru i rodzynek), płatki owsiane (ale niebłyskawiczne), dania z mąki razowej (np. makarony, pierogi), kukurydzę prażoną bez tłuszczu, ryż niełuskany i dziki, kaszę jęczmienną.
Warzywa i rośliny strączkowe: takie same jak w pierwszym etapie diety.
Inne: czekolada z małą ilością cukru (ale tylko od czasu do czasu),budyń bez tłuszczu, trochę czerwonego wina.

CZEGO UNIKAMY:

Produkty zawierające skrobię: chleb (pszenny, biały), bułki, wszelkie ciasta i ciastka, płatki kukurydziane, makarony, biały (łuskany) ryż.
Warzywa: buraki, marchew, kukurydza w kolbach, ziemniaki (gotowane, smażone, błyskawiczne purée itp.).
Owoce: banany, owoce z puszki, soki, ananasy, rodzynki, arbuzy, daktyle, figi.
Inne: miód, lody, dżemy.

ETAP TRZECI - trzymamy wagę, ale uważamy wciąż na to, co jemy

Tak naprawdę ten etap nie jest żadną dietą. Znowu można jeść prawie wszystko. Ważymy już przecież tyle, ile chciałyśmy. Teraz najważniejsze, żeby odżywiać się według zasad, których nauczyłyśmy  się w pierwszym i drugim etapie. Dania główne mogą być bogatsze, nie trzeba również rezygnować z deseru - ważne jest tylko, aby posiłki komponować z produktów o IG poniżej 60. Jest to etap dopuszczający największą swobodę. Ile powinien trwać? Tak naprawdę, jeśli nie chcemy przytyć, a zależy nam na zdrowym odżywianiu, stosujemy się do tych zaleceń już do końca życia! Spokojnie, to wcale nie jest takie trudne. Jak wynika z dotychczasowych doświadczeń, okazuje się, że już na początku trzeciej fazy diety większość osób wcale nie czuje głodu, niedosytu ani nieposkromionego apetytu na coś tłustego, słodkiego i bardzo niezdrowego.

Od czasu do czasu możemy nawet sięgać po złe węglowodany, ale powinnyśmy nauczyć się je neutralizować. Jeśli mamy ochotę np. na bagietkę czy marchewkę, jemy ją z dodatkiem sera lub oliwy z oliwek - to spowolni przetwarzanie cukrów. Jeśli jednak zbyt często będziemy ulegać pokusie i zauważymy niestety, że waga niebezpiecznie idzie w górę - wróćmy na tydzień do pierwszego etapu, a po odzyskaniu dawnej wagi łagodnie przejdźmy do trzeciego.

To by było na tyle jeżeli chodzi o etapy diety i ich przebieg. W kolejnym artykule przedstawię Wam przykładowe menu jakie możemy przygotować podczas pierwszej, drugiej i trzeciej fazy. Wszystko tak, aby jeść smacznie a zarazem zdrowo.

Powodzenia w rozpoczynaniu diety i traceniu na wadze!

Calela




komentarze archiwalne

www.blaszanybebenek.com www.miastoaniolow.com.pl www.barbados.com.pl fahrenheit www.panoramarestauracja.pl friends www.quepasa.com.pl

: startujemy : : nocna kuchnia : : multi-medialnie : : coctail towarzyski : : newsy : : kontakt : : konkursy :

Właścicielem serwisu nocnygdansk.pl jest Agencja Reklamowa PROMONET24
Copyright - 2003-2014 - Gdańskie Vademecum Imprezowicza. Wszystkie prawa zastrzeżone