: startujemy : : nocna kuchnia : : multi-medialnie : : coctail towarzyski :

: newsy : : kontakt : : konkursy :

puby restauracje
kawiarnie kluby
pizzerie kawalerskie
dyskoteki bary
hotele online

www.nocnygdansk.pl/lokale.php?nrlok=106

Strefa Reklamy:




17-04-2006 | Pomysł na wakacyjną sylwetkę

Tym razem coś z zupełnie innej beczki..... a mianowicie parę słów o diecie SOUTH BEACH (Dieta Plaż Południa). Jest ostatnio bardzo modna i  wiele zostało już powiedziane na jej temat, ale dla tych z was, które jeszcze o niej nie słyszały przygotowaliśmy najważniejsze informacje w “pigułce”.

Jest to dieta, która pomimo tego co mogło by się wydawać nie namawia wcale do bezwględnego opuszczania kraju i masowego wylegiwania się na śródziemnomorskich plażach (oczywiście jakiś krótki wyjazd na pewno by nie zaszkodził;)), ale muszę was zmartwić- nie o to tutaj chodzi. Przede wszystkim to jedna z niewielu diet, której podstawą nie jest obłędne liczenie kalorii. Chyba każda z nas już przez to przeszła kiedyś w swoim życiu. Dodawanie, sumowanie a później wyrzucanie sobie, że zjadło się aż 1150 a nie przepisowe 1000 kalorii. Mam dla was bardzo dobrą wiadomość: w tej diecie wreszcie można odpocząć od wstrętnej arytmetyki. Dietę South Beach opracował niejaki  Arthur Agatston  z myślą o ludziach z nadwagą, którym grozi cukrzyca, zawał serca, wylew... Stworzył dietę, która może być jednocześnie sposobem odżywiania na całe życie. Nie ma tu mowy o drakońskich ograniczeniach, jedzeniu sałaty i popijaniu jej wodą przy jednoczesnym kilkugodzinnym treningu na siłowni. Bez specjalnych wyrzeczeń można zeszczupleć, zmniejszając przy tym ryzyko poważnych chorób. To fantastyczna dieta na całe życie.

O co w niej chodzi? Przede wszystkim o wyeliminowanie “złych” węglowodanów (złożonych) a zamienienie ich na te “dobre” węglowodany (inaczej proste, o niskim indeksie glikemicznym). Brzmi skomplikowanie? Poniżej postaram się wszystko wyjaśnić.

Jak wiemy jednym ze składników spożywanych przez nas pokarmów są węglowodany (zwane również cukrami). Dzięlą się one na złożone i proste. Są to związki, których przyswajanie powoduje silny wzrost poziomu glukozy we krwi (przecukrzenie). Powoduje to, że po bardzo krótkim czasie od zjedzenia znów odczuwamy głod i tak bez końca. Chodzi tu między innymi o zwykły cukier pod wszelkimi postaciami (czysty lub połączony z innymi produktami, jak na przykład w wyrobach cukierniczych), jak również o wszelkie węglowodany oczyszczane przemysłowo, takie jak biała mąka, biały (oczyszczony) ryż, alkohole (z wódką na czele), ziemniaki i kukurydza. Natomiast o prostych węglowodanach dlatego mówi się, że mają niski indeks glikemiczny bo powodują bardzo niewielki wzrost glukozy we krwi (dużo mniejszy niż “złe” węglowodany) i dzięki temu przez dłuższy czas czujemy się najedzeni i nie mamy ochoty na podjadanie pomiędzy posiłkami.
Pamiętajmy że węglowodany złożone są wrogiem każdej diety i to one są odpowiedzialne za efekt jo-jo.

Dieta Plaż Południa dzieli się na 3 fazy w których to odpowiednio najpierw chudniemy a następnie już utrzymujemy pożądaną wagę.
Każdy etap zostanie przeze mnie w miarę dokładnie opisany, tak żebyście wiedziały co i jak z tą dietą South Beach i mogły już niedługo zacząć się przygotowywać do lata, ale to już w kolejnym artykule.

Pozdrawiam serdecznie!

Calela




komentarze archiwalne

www.blaszanybebenek.com www.miastoaniolow.com.pl www.barbados.com.pl fahrenheit www.panoramarestauracja.pl friends www.quepasa.com.pl

: startujemy : : nocna kuchnia : : multi-medialnie : : coctail towarzyski : : newsy : : kontakt : : konkursy :

Właścicielem serwisu nocnygdansk.pl jest Agencja Reklamowa PROMONET24
Copyright - 2003-2014 - Gdańskie Vademecum Imprezowicza. Wszystkie prawa zastrzeżone